SMM (social media marketing - marketing na sociálních sítích) - reprezentace podniku na sociálních sítích: tvorba příspěvků, jejich propagace, starání se o zpětnu vazbu a dotazy, jednání o spolupráci s populárními stránkami a profily.
Na sociálních sítích lidé povídají o všem možném, mimo jiné i o vašem podnikání – ať se vám to libí nebo ne. Pokud se na tom nepodílíte, tak ztrácíte potenciální zákazníky.
Výhody SMM:
- Portrét cílové skupiny. Máte přehled o tom, kdo vás sleduje a projevuje aktivitu na stránce, což pomůže při nastavení kontextové reklamy, jaké mají problémy a jestli je řeší vaše nabídka. Přítomnost na socialních sitích a komunikace pomáhájí pochopit jaké jsou požadavky a zlepšit se.
- Rozpoznávání a připomenutí. Čím víc obsahu podniku se šírí na sociálních sítích, tím lepší rozpoznatelnost brandu. Pokud někdo bude jen vědět o vaší existenci, tak v případě potřeby vzpomene si na vás.
- Zapojování. Sledování zapojení návštěvníků stránky do aktivity je důležité pro tvorbu "správného" obsahu (obsahový marketing), co pomůže "zachytit" zákazníka.
- Přecházení na webovou stránku. Pomocí sociálních sítí získáte významnou část potenciálních zákazníků přesměřováním na svůj web.
- Tvorba obrazu "přátelského" podniku. Ukázka přátelských vztahu, společných aktivit, vyprávění příbehů o zaměstnancích a kolektivu, o jejich životním stylu a koníčcích, což je také důležité při rozvoji brandu.