Kontextová reklama/PPC

Reklama, která se zobrazuje ve vyhledávačích, na sociálních sítích a partnerských webových stránkách.
Často se setkáváme s pojmem PPC facebook, což znamená platba za kliknutí na sociální sití.
Velkou výhodou kontextové reklamy je jeji targeting – zaměření na cílovou skupinu. Reklama nastavena s použitím několika parametrů (zájmy, věk, pohlaví, poloha) se zobrazuje pouze pro tuto cílovou skupinu.


Targeting kontextní reklamy je účinnější na sociálních sítích kvůli jednoduché filtrací uživatelů – všechny jejich informace jsou k dispozici v profilech.


Použití kontextové reklamy má rychlé, ale krátkodobé účinky, což je vhodné pro landing page. Pro dlouhodobé účinky - je lepší v kombinaci s kontextovou reklamou využívat i SEO optimalizaci.

Kontextová reklama

Sales funnel

Aby reklama fungovala ještě lépe, tak je potřeba vytvořit "správný" sales funnel (prodejní trychtýř) – zákazníci se dostavájí na odlišné stránky vašeho webů podle jejich potřeb a zájmů.
Pro sledování účinků reklamy se využívá A/B testování.
"SPRÁVNÝ"
"CHYBNÝ"
SEZNÁMENÍ
ZÁJEM
ZVAŽOVÁNÍ
ROZHODNUTÍ
DŮVĚRA
NÁKUP