Webová analytika
Její výsledky ukazují, co je potřeba změnit pro lepší konverzí a jak zvýšit efektivitu reklamy.
A/B testování – je způsob změření efektivity webu pomocí srovnání.


Základ metody: vytvořit stránku A, zkopírovat jí a změnit nějaký parametr, napřiklad záhlaví, tlačitko nebo obrázek (stránka B). Následně půlku návštěvníků směřujete na stránku A a druhou půku na stránku B, z toho pak zjistite konverze každé stránky.


UI/UX testování designu – je součástí A/B testování. Pomáhá zjistit o komplikacích v interakcích uživatelů s rozhraním (interface) webové stránky a pochopit proč potenciální zákazníci neuskutečňují cilový děj a opouštějí web.


Při testování se používá Google Optimize a Google Analytics.

A/B testování

Hlavní ukazatele získané testováním

Návštěvníci
jejich poloha a zařízení

Výsledky reklamy a SEO optimalizace

Navštěvnost
frekvence, zdroje, vyhledavácí dotazy

Před zahájením testovaní je potřeba:

Vyjádřit hypotézu
Hypotéza – je základ. Je potřeba přesně stanovit úkol a způsoby jeho řešení. Napřiklad: zvýšit tržby přidaním slova “nejlevnější” k záhlaví. Pravdivost tohoto výroku zjistime pomocí A/B testování.
Vybrat jeden prvek
Testování bud' textu, bud' obrázku, bud' něco jiného. Pokud bude prvků více, tak se nedozvíme, co funguje a co ne.
Stanovit ukazatel, který chcete zjistit
Kolik lidí hned opustili web, kolik času strávili na webu, množství objednavek, průměrná hodnota účtenky atd.